لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
دورنمای بازی ! دورتموند - یوونتوس

دورنمای بازی ! دورتموند - یوونتوس

مردان یورگن کلوپ بعد از اینکه در گروه دی بالاتر از آرسنال در صدر قرار گرفتند برای سومین سال در یک 16ام حضور دارند. دورتموند در فصل 2014-15 در خانه شکست نخورده و 11 بازی از 14 بازی در لیگ قهرمانان اروپا در خانه را برده است.

دورتموند آخرین بازی در برابر تیمی از سری آ را در خانه برده است. 3-1 در برابر ناپولی در لیگ قهرمانان سال قبل. گلهای این بازی را مارکو رویس(پنالتی) و ژاکوب بلاژیکوفسکی و پیر امریک اوبامیانک به ثمر رساندند.

مجموع رکورد دورتموند در برابر تیم های ایتالیایی 5 برد 3 تساوی و 6 شکست است که 3 شکست از 6 شکست از یوونتوس بوده است.

دورتموند 8 بازی از 14 بازی اروپایی خود را که بازی اول آن را که در خانه نبود شکست خورده را برده است. در آخرین آنها، دورتموند رئال مادرید را 2-0 در بازی برگشت فصل قبل شکست دادند ولی با شکست 3-0 در اسپانیا حذف شدند. دورتموند 2 بار در ضربات پنالتی پیروز شده و هیچوقت شکست نخورده است.

یوونتوس

بعد از صعود از گروه آ به عنوان تیم دوم به دنبال اتلتیکو مادرید، یوونتوس ماسیمیلیانو آلگری به دنبال رسیدن به دومین نیمه نهایی لیگ قهرمانان از سال 2006 هستند. آخرین حضور آنها در این مرحله به سال 2012-13 بر می گردد که آنها سلتیک را در بازی رفت و برگشت مجموعا 5-0 شکست دادند.

یوونتوس 6 بازی خارج از خانه خود در لیگ قهرمانان را نبرده است در حالی که در 5 بازی آن شکست خورده البته تا پیش از بازی با تیم مالمو در روز چهارم بازی ها که 2-0 پیروز شدند.

یوونتوس که دو بار لیگ قهرمانان را پیروز شده در آخرین باری که در آلمان بازی کرده از بایرن مونیخ 2-0 در نیمه نهایی فصل 2012-13 لیگ قهرمانان شکست خورده است.

مجموع رکورد یوونتوس در برابر تیم های بوندسلیگا 8 برد 5 تساوی و 8 شکست است. جانلوئیجی بوفون دروازه اش را در آخرین باری که در آلمان پیروز شده اند بسته نگه داشته است. آنها در این بازی در فصل 2004-05 بایرت را در مرحله گروهی 1-0 شکست دادند. یوونتوس یک رکورد قوی در بازی های رفت و برگستی با آلمانی ها دارد. 15 بازی 12 برد 3 شکست.

قهرمان ایتالیا 31 بازی ار 39 بازی اروپایی خود را که در بازی رفت آن در خانه پیروز شده اند را برده اند.که سه بازی نتیجه ی آن 2-1 در بازی رفت آن بوده است.

ارتباط بازیکنان و مربیان

چیرو ایموبیله در سه بازی در سری آ و یک بازی در لیگ قهرمانان اروپا بین سال های 2009 و 2010 برای یوونتوس به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت. ایموبیله بعدها در مقابل یوونتوس برای جنوا در سال 2012-13 که 3-1 شکست خوردند گلزنی کرد.

آرتورو ویدال از سال 2007 تا 2011 در بایر لورکوزن بازی کرد. رکورد او در 8 مسابقه مقابل دورتموند 1 برد 3 تساوی و 4 شکست است.

متس هوملز تنها گل آلمان را در مقابل فرانسه اورا و پوگبا در یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 برزیل به ثمر رساند.

هوملز گلی را در بازی دوستانه بین آلمان و ایتالیا در نوامبر 2013 که با تساوی 1-1 به پایان رسید را وارد دروازه بوفون کرد.

آندرئا بارتزالی، لئوناردو بونوچی، آندرئا پیرلو، کلودیو مارکیزیو و آنجلو اوگبونا به عنوان بازیکن تعویضی در این بازی حضور داشتند. اسون بندر و مارکو رویس به عنوان بازیکن تعویضی در تیم آلمان حضور پیدا کردند.

همان گروه بازیکنان بالا به جز اوگبونا و با حضور جورجیو کیه لینی به پیروزی 2-1 ایتالیا در نیمه نهایی جام ملت های اروپا در سال 2012 در برابر آلمان کمک کردند.

بوفون و پیرلو همیچنین در پیروزی 2-0 ایتالیا برابر آلمان در نیمه نهایی جام جهانی 2006 در دورتموند حضور داشتند. کل هم در آن بازی حضور داشت.

شینجی کاگاوا گلی را در شکست 4-3 ژاپن از ایتالیا در جام کنفدراسیون ها در سال 2013 وارد دروازه بوفون کرد.

هنریخ میختاریان گلی را در بازی خانگی با ایتالیا در مقدماتی جام جهانی 2014 در سال 2012 که با شکست 3-1 برای ارمنستان به پایان رسید وارد دروازه بوفون کرد.پیرلو در آن بازی گلی به ثمر رساند. میختاریان گلی را در بازی برگشت در شهر ناپل که 2-2 به پایان رسید به ثمر رساند.

استفان لیختشتاینر در بازی دوستانه بین آلمان و سوییس در ماه می 2012 که 5-3 به سود سوییس به پایان رسید گلی به ثمر رساند.

آلوارو موراتا به عنوان بازیکن تعویضی در بازی یک جهارم نهایی فصل قبللیگ قهرمانان بین رئال مادرید و دورتموند که 3-0 به سود رئال به پایان رسید حضور داشت.

کارلوس توز در مرحله گروهی لیگ قهرمانان 2012-13 با تیم منچستر سیتی از دورتموند با نتیجه 1-0 شکست خورد.

بوفون با تیم پارما در فصل 1997-98 در مرحله گروهی با دورتموند مواجه شد.1-0 در خانه پیروز و 2-0 در خانه دورتموند شکست خورد.

حقایق بازی

دورتموند در شروع فوریه در قعر جدول بوندسلیگا بود ولی کسب 14 امتیاز از 18 امتیاز ممکن آنها را به رتبه دهم جدول فرستاد. اوبامیانگ در 7 بازی گذشته 5 گل به ثمر رسانده است. رویس 5 گل در 8 بازی زده است. کوین گروس کرویتز از تاریخ 4 فوریه که از ناحیه عضله ران دچار پارگی شده خارج از ترکیب تیم بوده است.

اریک دورم در سال 2015 به دلیل آسیب دیدگی و تب در هیچ بازی حضور نداشته ولی در این ماه دوبار به عنوان بازیکن ذخیره روی نیمکت حاضر بوده است. نوری شاهین سه بازی اخیر دورتموند را به دلیل آسیب دیدگی از دست داده و ماتیاس گینتر هم با مصدومیتی دست و پنجه نرم می کند.

چهار روز پس از بازی رفت، دورتموند دربی "روهر" را 3-0 از شالکه برد. میختاریان برای اولین باز در این بازی در این فصل بوندسلیگا گلزنی کرد.کل که از 17 ژانویه به دلیل مصدومیت از ناحیه کتف و اسون بندر که از 7 ژانویه به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو در ترکیب نبودند در این بازی در دقایق پایانی به عنوان بازیکن تعویضی به میدان برگشتند.

دورتموند با پیروزی 2-0 در برابر تیم دسته سومی دینامو درسدن در سوم مارس به مرحله یک چهارم نهایی جام حذقی آلمان راه پیدا کردند. آنها در هفتم یا هشتم آوریل میزبان فافنهایم هستند. لوکاس پیزچک که از ناحیه قوزک پا در بازی رفت مصدوم شد این بازی را از دست داد.

یوونتوس

لیحتشتاینر، موراتا، پوگبا، روبرتو پریرا و ویدال تنها یک کارت زرد با محرومیت فاصله دارند. یوونتوس 11 بازی است که در خارج از خانه شکست نخورده است که 7 بازی آن را برده است. پیرلو پس از آنکه در بازی رفت با دورتموند از ناحیه ساق پا دچار مصدومیت شد، هیچ بازی انجام نداده است.

رکورد 47 بازی خانگی بدون شکست راه راه پوشان از زمان شکست 2-0 در برابر بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در 10 آوریل 2013 با شکست 2-1 در بازی رفت نیمه نهایی جام حذفی ایتالیا در برابر فیورنتینا در پنجم مارس به پایان رسید. بازی برگشت 7 آوریل است.

یووه 1-1 در برابر تیم رم تیم، تیم دوم جدول در 2 مارس متوقف شد. در حالیکه 1-0 از رقیب جلو بوده و حریف هم در 26 دقیقه پایانی با 10 نفر به بازی ادامه میداد.

گل دقایق پایانی پوگبا رد 9ام مارس یک تیم ساسولو در سری آ 3 امتیاز خانگی را برای آنها به ارمغان آورد. این، هفتمیت گل پوگبا در این فصل سری آ بوده که با این گل پوگبا با رکورد تعداد گل زده های خود در یک فصل برابری کرد.

آندئا بارتزالی در 3 دقیقه پایانی بازی با ساسولو وارد میدان شد. این اولین بازی رسمی او 9 ماه پس از مصدومیت از ناحیه پاشنه است.

مارتین کاسرس به دلیل شکستگی قوزک پا در تمرینات در 8ام مارس از ترکیب تیم خارج شد.

کوادو آساموآ به دلیل مصدومیت از ناحیه زانو و رامواو به دلیل مصدومیت از ناحیه ران پا، دو غایب طولانی مدت یوونتوس هستند که هر دو نفر آنها از لیست لیگ قهرمانان یوونتوس خط خوردند.

ترجمه از فرید فیروزیان


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: